Heras in het kort

Voor Heras Nederland ontwikkelden we een tool waarmee bezoekers van de website zelf hun poort al min of meer kunnen ontwerpen – bij wijze van offerteaanvraag. Lees verder of neem contact op.

Vraagstuk

Een toegangspoort is net als een keuken of een badkamer: je hebt een zee van mogelijkheden om er eentje samen te stellen. Op elk onderdeel kan je variëren in kleur, maat, vorm, materiaal, greep, wel of geen alarm …

Hoe bieden we onze (potentiële) klanten de mogelijkheid om online een offerte aan te vragen, zonder dat ze halverwege het proces afhaken en zonder dat wij nog allerlei aanvullende informatie moeten aanvragen? Voor Pindrop een leuke puzzel om zich in vast te bijten.

 

Oplossing

Voor Heras Nederland ontwikkelden we een tool waarmee bezoekers van de website zelf hun poort al min of meer kunnen ontwerpen – bij wijze van offerteaanvraag.

Ze voeren dus zelf de maten in, en kunnen dan via een interactief systeem verschillende varianten visualiseren: wat gebeurt er als ik het hek iets hoger maak? Als ik de handgreep aan de andere kant plaats? Of kies voor een andere kleur? Net zo lang tot de poort naar hun zin is.

Dan vragen ze daarvoor met één druk op de knop een offerte aan.

Heras screen

Heras screen

Achter de schermen

Wij verdiepten ons eerst samen met Heras in de materie: wat zijn de variabelen? Wat zou de tool idealiter moeten kunnen en doen? Welke processen zijn daarvoor nodig? Waar kunnen we informatie integreren? Wat willen we wel en niet laten zien?

Vervolgens kwamen we met de grafische bezieling van The Others uit Amersfoort tot een elegant ontwerp voor een zeer gebruiksvriendelijke tool. Zowel voor de partijen die op zoek zijn naar een hek als voor Heras zelf.

Onder water worden de offerteaanvragen automatisch geladen in de CRM-tool die Heras gebruikt. Ook daarvoor hebben wij gezorgd. Een automatische koppeling met CRM, dat scheelt een hoop handwerk voor de interne sales en marketing organisatie van Heras.

 

Resultaat

De tool geeft een impuls aan het aantal online offerteaanvragen. Bezoekers van de website die op zoek zijn naar een hek, zien namelijk precies waarvóór ze een prijsopgave vragen. Zonder ingewikkelde handelingen te verrichten – want gebruiksgemak is de grote troef.

Dankzij de tool zijn die offerteaanvragen bovendien vollediger en beter gespecificeerd dan ooit, waardoor Heras minder aanvullende informatie hoeft op te vragen.

Tel daar het gemak van de koppeling met het CRM-systeem bij op en tel uit je winst.

Soort oplossing
Webplatform Website
Martijn
Product owner & adviseur
Pindrop Powerhour, binnen een uur de vinger op de zere plek!
 http://Pindrop%20PowerhourPowerhour
Let's go.

Een snelkookpan voor digitale uitdagingen: dat is ons Powerhour. In een uur vol drive, dedication en denkkracht gaan we samen met jouw team aan de slag om door te dringen tot de kern van je vraagstuk. Om vanuit daar optimalisatie kansen te ontdekken en de vinger op de zere plek te leggen.