Visie digitalisering

Vanuit een pragmatische visie op digitalisering neemt Pindrop haar klanten mee op reis door de online wereld. Stap voor stap, in de overgang van informatie naar nulletjes en eentjes. Bekijk hoe jij ervoor staat, claim je Pindrop Powerhour.

“Maslow”

Dat proces van digitalisering neemt voor de meeste organisaties jaren in beslag en verloopt in stadia. Vergelijk het met de piramide van Maslow: eerst moet de basis op orde zijn, zodat je een fundament hebt om op verder te bouwen.

Waar onze opdrachtgevers ook staan in deze digitalisering, wij helpen ze graag verder. Stap voor stap, zonder stappen over te slaan. Want zonder goede basis leidt integratie niet tot de gewenste resultaten. En valt er weinig te optimaliseren. Terwijl je met een stevig fundament uiteindelijk grote hoogtes kan bereiken.

 

Pindrop model digitalisering organisaties

 

Stategisch bewustzijn en draagvlak

Dit start met online zichtbaarheid, en werkt stap voor stap op via verdere bereikbaarheid en online interactie tot aan operationele optimalisatie en excellence. Als je het een al op orde hebt en ondersteuning zoekt bij het andere, dan kan dat natuurlijk ook. Pindrop hoeft niet je partner te zijn voor al die zaken en werkt graag samen met andere partijen.

We vinden bewustzijn echter wel heel belangrijk, strategisch bewustzijn over het belang van de digitale wereld voor jouw interne en externe organisatie. Daarin helpt Pindrop mee, van een goede website tot aan een goed doordacht en op maat geïntegreerd webportal waardoor jullie interne organisatie en de externe kant (klanten) veel efficiënter, overzichtelijker en gemakkelijker met elkaar (samen)werken.

 

Voorbeelden

Bij bovenstaande stappen kun je dus bijvoorbeeld denken aan:

  • Als het gaat om digitalisering, zit die basis bijvoorbeeld in een website of software die goed functioneert, vindbaar is en helder analyseerbare meetgegevens oplevert.
  • De volgende stap is integratie: dat je meetgegevens inzet om bijvoorbeeld je nieuwsbrief gerichter in te zetten, of sales processen te verbeteren (denk aan een online offerte configurator voor de sales leads). Of om het handwerk te reduceren door slimme koppelingen (met een CRM omgeving, nieuwsbrief pakket, of andere belangrijke interne product content management systemen).
  • Ten slotte ga je optimaliseren. Door kritisch te kijken naar al je gedigitaliseerde processen: doen ze wat ze moeten doen? En doen ze dat goed genoeg? Waar zijn nog verbeteringen te halen? Door naar procesoptimalisatie en operational excellence.
  • Onder operational excellence valt bijvoorbeeld het uitdenken, ontwikkelen en implementeren van een klant portal waarin alle belangrijkste klant processen van een grote sportbond onder de loep genomen worden en het leven van alle betrokkenen eenvoudiger, sneller, leuker en minder foutgevoelig maakt.

 

Hoe maken wij dat dan waar? Lees hier meer over onze werkwijze.

Pindrop Powerhour, binnen een uur de vinger op de zere plek!
 http://Pindrop%20PowerhourPowerhour
Let's go.

Een snelkookpan voor digitale uitdagingen: dat is ons Powerhour. In een uur vol drive, dedication en denkkracht gaan we samen met jouw team aan de slag om door te dringen tot de kern van je vraagstuk. Om vanuit daar optimalisatie kansen te ontdekken en de vinger op de zere plek te leggen.